Sunday 22 June 2014

..

Bismillah.

Tiba-tiba ter-rajin. Tak sengaja rajin.

Makin besar makin faham tentang kehidupan. mungkin tidak dalam konteks sebenar. Entah. Aku memang mentah. Sekurang-kurangnya, diri sendiri.

Dan makin faham juga, dalam apa jua tindakan pun, yang penting bermanfaat untuk orang lain. Sebab hidup bukan untuk kau seorang. Kalau sisi peribadi, silakan berkongsi. Walau cuma peribadi, tapi mungkin akan ter-ketuk hati-hati yang tak sengaja terinspirasi. Terpulang. Pilihan.

Sebab aku rasa, hidup ni bukan untuk aku seorang, maka, entah, ada satu rasa yang buat aku define 'mengada-ngada' dan letak garis aku sendiri. Yang orang lain mungkin takkan setuju. Yang, kalau kau letak pun, kau mungkin akan kurang peratus untuk mengispirasikan kehidupan. Kehidupan. Hidup.

Kehidupan yang aku letak garis dan definisi sendiri.

Sebab, hidup ini bukan untuk aku sorang.

****

Tapi, sedang cuba pujuk diri sendiri. Yang pemaknaan kehidupan orang beza-beza. Kalau kau tak terinspirasi, mungkin orang lain sangat terketuk-ketuk.

Sebab hidup ni bukan untuk aku sorang.

Stop being selfish, dear me.

No comments:

Post a Comment